کد مطلب:303611 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:138

پاسخ حضرت زهرا به گفتار خلیفه
فقالت علیهاسلام: سبحان الله! ماكان رسول الله صلی الله علیه وآله عن كتاب الله صادفاً و لا لاحكامه مخالفاً بل كان یتبع اثره و یقفو سوره، افتجمعون الی الغدر؟ اعتلالاً علیه بالزور و هذا بعد وفاته شبیه بما بغی له من الغوایل فی حیاته هذا كتاب الله حكماً عدلاً و ناطقاً فصلاً یقول: «یرثنی و یرث من ال یعقوب» «وورث سلیمان داود» فبین عزوجل فیما وزع علیه من الاقساط و شرع من الفرائض و المیراث و اباح من حظ الذكران و الاناث ما ازاح علة المبطلبین و ازال التظنی و الشبهات فی الغابرین كلا (بل سولت لكم انفسكم امراً فصبر جمیل و الله المستعان علی ما تصفون» [1] .

پس حضرت صدیقه طاهره علیهاسلام در پاسخ ابوبكر فرمود:

سبحان الله! هرگز رسول خدا صلی الله علیه وآله از كتاب خدا روگردان نبوده و با احكام آن مخالفت نمی نمود بلكه پیوسته پیرو قرآن بود و از آنچه سوره هایش مشتمل بر آن بود تبعیت می كرد.

آیا اكنون تصمیم بر مكر و نیرنگ دارید و با دروغ بستن به او عذر می آورید؟! و این حیله شما شبیه توطئه هایی است كه به هنگام زنده بودن پیامبر (ص) برای كشتن او انجام می شد.

اینك این كتاب خدا داور و دادگر و گوینده حق است (از زبان یكی از انبیاء) چنین می گوید: (فرزندی به من عطا كن) كه از من و از آل یعقوب ارث ببرد و نیز می فرماید: و سلیمان از داود ارث برد خدای بزرگ و قادر در تقسیم سهم هریك از ورثه نصیب آنان را چه مرد و چه زن روشن فرمود به طوری كه دیگر جایی برای بهانه باطل گرایان و گمان و شبهه ای برای آیندگان باقی نماند.

نه چنین است كه عمل می كنید بلكه هواهای نفسانی و تسویلات شیطانی است در چنین شرایطی صبر بسیار زیبا است و از خداوند در مقابل آنچه وصف می كنید و می گویید و انجام می دهید مدد می جویم.


[1] يوسف/18.